7 Faktorer, der påvirker din Office 365 migrering

Se priser på migrering til Office 365 længere nede i artiklen.

Du har regnet på tallene og valgt at flytte til Office 365 for at reducere hardwareomkostninger og få større produktivitetskraft. Men når du modtager tilbud, opdager du, hvad du budgetterede for, og Office 365 migrationsprisen er to forskellige tal.

Så hvad du mangler, når du estimerer omkostningerne ved din Office 365-migrering?

Det er nemt at fejlbedømme migrationsstørrelsen og kompleksiteten af migreringen til Office 365. Synkronisering af burgere og tilføjelse af tjenester som OneDrive eller Skype for Business (nu Microsoft Teams) kan øge din Office 365 migrationspris, specielt hvis du migrere fra en anden leverandør.

Når du prissætter din Office 365-migrering, er her nogle faktorer, der kan påvirke din omkostning:

Postkasser

Afhængig af hvor mange mailbokse der skal migreres kan prisen per mailboks variere meget. Men hos os kan du altid se i prislisten hvad omkostningen er per mailboks. Husk også at medtage delte mailbokse.

Nogle virksomheder kan opkræve mindre pr. Postkasse, fordi de ikke tilbyder kritiske projektsuccesfaktorer som brugeruddannelse og forandringsledelse.

Et skifte fra nuværende systemer til en skyplattform som Office 365 ændrer helt, hvordan dine medarbejdere arbejder – fra hvor og hvordan de får adgang til e-mail til de gældende politikker. Bruger og admin træning er et must-have til dit projekt.
Fix-IT har udført adskillige Office 365-migreringer med 100 procent succes. Vores projektopdagelsesproces og detaljerede projektplaner står for næsten enhver migrationsfejl. Derfor kan vi tilbyde fastprismigrationer, som omfatter forandringsledelse, træning og 60-dages support.

Arkiver

Når du migrerer, vil du sandsynligvis have postkasser tilbage fra tidligere medarbejdere. I stedet for at migrere disse postkasser kan du arkivere i stedet.

I de fleste tilfælde behandler Microsoft arkiverede postkasser som separate postkasser og kræver licenser til at migrere dem til Office 365, hvilket forhøjer de samlede projektomkostninger.

Sammenlign Office 365 licenser her.

Offentlige mapper

Hvis du bruger lokal udveksling, har du sandsynligvis offentlige mapper til at dele e-mail, kalendere kontakter og distributionslister på tværs af bestemte grupper i din virksomhed.

Men at migrere offentlige mapper i en hybrid migration er en kedelig, manuel proces, der vil øge dine migrationsomkostninger.

Hvis du udfører en cutover Office 365-migrering, skal du stadig købe en licens til offentlige mapper. Priserne er baseret på 10 GB data, så migrationsomkostninger kan blive dyre, hvis dine data overstiger denne grænse.

Compliance Issues

Hvis du skal overholde politikker for lovlig dataopbevaring, skal du bevare og migrere flere data end et typisk firma.

For eksempel kan lovgivningsmæssig dataopbevaring kræve, at du arkiverer og migrerer alle tidligere postkasser til skyen – selvom de ikke længere er i brug. Disse ekstra postkasser kan også øge din Office 365 migrationspris.

For yderligere opbevaring kan du måske overføre til en skyplattform som Azure. Du vil også pådrage yderligere omkostninger for at få dataene til skyen.

Nogle organisationer overbevarer data for at undgå potentielle juridiske problemer. Din Office 365 migreringsspecialist skal hjælpe med at evaluere dine lagringsprocesser og definere, hvad du kan slette for at reducere migrationsomkostningerne.

Placering af data

Hvor du migrerer fra, påvirker også omkostningerne ved din migrering.

Hvis du kommer fra en ældre version af Exchange (2010 og nedenfor), skal du opgradere, før du overfører til Office 365. Dette indebærer et ekstra trin og omkostninger til migrering til Office 365.

Flytning fra eksterne e-mail-servere kræver typisk et migreringsværktøj, som du også skal budgettere til.

Identitetsintegration

Når du overfører til Office 365, skal du overveje, hvordan brugeridentiteter synkroniseres med skyen. Cloud-migrationsselskaber overser ofte kompleksiteten, der er involveret i integrering af identiteter, hvilket kan føre til uventede omkostninger.

Du har et par muligheder for identitetsintegration. man kan overfører identiteter til skyen ved hjælp af Azure Active Directory som identitetskilde til din organisation. Du kan også bruge Active Directory og synkroniser identiteter til Azure AD ved hjælp af et katalogsynkroniseringsværktøj som Azure AD Connect.

Den tredje mulighed er federated identity. Du bruger katalogsynkronisering, men giver også en føderationstjeneste som ADFS eller en tredjepartstjeneste til at godkende brugere og aktivere adgang til cloud services.

Synkronisering af identiteter bliver også mere kompliceret og dyrt, når du har:

  • En multi-forest opsætning
  • Flere organisationer involveret i migrationen
  • Identiteter på forskellige steder
  • Ingen postattributter
  • En anden UPN og e-mail-adresse

Email Domains

Du kan have flere e-mail-domæner af flere årsager. Hvis du for nylig har erhvervet en anden organisation eller ejer mange, kan hvert firma have sit eget email-domæne og komplicere migreringen.

Det er ikke altid ligefrem at beregne din Office 365-migrationspris, og mange andre faktorer kan påvirke din endelige regning.

Men en vellykket migration hænger sammen med, hvor godt Office 365 integrerer i din virksomhed. Når du vurderer tjenesteudbydere, skal du sørge for at have taget højde for ovenstående problemer og tilbyde migrationsstøtte og forandringsledelse til problemfrit at overføre din virksomhed til Office 365.

Leder du efter tillid til din Office 365-migrering? Kontakt Fix-IT i dag for et gratis tilbud.

Priser på migrering til Office 365

Grundopsætning af Office 365 (1 domæne)3500,00 DKKNedenstående ydelser kan kun købes ved forudgøende aftale såfremt grundopsætning ikke tilkøbes.
Yderligere domæner600,00 DKK per styk.(Ved udførelse sammen med grundopsætning)
Opsætning af resurser med autoaccept (biler, projektor, møderum mm.)380,00 DKK per styk.(Ved udførelse sammen med grundopsætning)
Opsætning af kalendere med autoaccept (fraværs kalendere mm.)380,00 DKK per styk.(Ved udførelse sammen med grundopsætning)
Migrering af rettigheder til mailbokse og kalendere. (ud over brugerens)380,00 DKK per styk.(Ved udførelse sammen med grundopsætning)
Opsætning af delte mailbokse med rettigheder.480,00 DKK per styk.(Ved udførelse sammen med grundopsætning)
Antal MailboksePris på overflytning til Office 365 (per mailboks op til 5GB)*
1 – 4500,00 DKK
5 – 9480,00 DKKEn typisk 5 bruger installation koster ca. 8.900.
10 – 24460,00 DKK
25 – 49440,00 DKKEn typisk 25 bruger installation koster ca. 25.000.
50 – 74425,00 DKK
75 – 99410,00 DKK
100 – 249395,00 DKKEn typisk 100 bruger installation koster ca. 75.000
250 – 499380,00 DKK
500 – 999365,00 DKKEn typisk 500 bruger installation koster ca. 275.000
Skal AD migreres til cloud koster det typisk yderligere 150.000 i hardware og konsulentydelser.
1,000 – 2,499350,00 DKK
2,500 – 4,999325,00 DKK
5,000 – 7,499300,00 DKK
7,500 – 9,999275,00 DKK
10,000 +Ring til os.
* Er en mailboks over 5GB betales der en mailboks pris per påbegynde 5GB.
Priserne er gældende for migrering fra Exchange version 2003 og opefter, eller fra andre systemer der understøtter activesync som for eksempel Gmail.
Se vores handelsbetingelser